dinsdag 11 november 2008

Dag 5 - 15 Jaar samen

Allebei hebben we weer prima geslapen vannacht; we worden deze keer wel rond 10uur wakker en geven allebei onze kado’s. Ik een mooie grote kaart met een verzameling krasloten en Yvonne voor mij een leuke kaart met een boekje over Robbie Williams. En ik krijg van haar een nieuwe mobiel, die ik zo graag wil, de HTC Touch HD ;-) ! Natuurlijk krijgt zij haar ketting om.

We besluiten vandaag dan toch maar eens gebruik te maken van het ontbijt in het hotel. We trekken snel wat kleren aan en zitten om 10:30 aan het ontbijt. Dat smaakt ons weer prima, al merk ik toch dat ik weinig trek heb, zoals de afgelopen dagen. Zal toch nog wel iets met mijn buik zijn. Al heb ik er verder geen last van.

We gaan weer rustig terug naar onze kamer en doen rustig aan. We gaan lekker douchen en kleden ons aan. Om 13:30 besluiten we weer rustig richting The Walk te lopen en een lichte lunch te nemen. We eten uiteindelijk wat bij Chili’s en nemen allebei een lekkere salade. Hier krijgen we op z’n Amerikaans grote bekers drinken en nog free refills ook.

Daarna lopen we rustig terug naar het hotel en nemen daar een taxi naar Al Karama, een wijk waar je goedkoop kan shoppen en die bekend staan om de souvenirs en namaakartikelen zoals horloges en tassen van de bekende merken. Wij gaan met name om de souvenirs en het schijnt ook apart te zijn om mee te maken. Het is wel een eindje met de taxi, maar (ik had het al eens eerder gemeld volgens mij ;-) !), die taxi’s zijn spotgoedkoop.

Voor het eerst hebben we een taxi-chauffeur die helemaal begint te kletsen over vanalles en nog wat. Natuurlijk is het iemand uit Pakistan en hij vertelt dat hij graag voor zichzelf wil beginnen, om voor hotels bijvoorbeeld te rijden. De Dubai Taxi is natuurlijk weer van de overheid. Hij vertelt ook over de gebouwen die we onderweg zien. Eigenlijk alle taxi-chauffeurs spreken redelijk Engels. In ieder geval verstaanbaar en acceptabel, maar ze werken minimaal 12uur per dag en deze man heeft zijn familie in Pakistan nog wonen en is alleen hier om te werken en geld te versturen naar zijn familie …

Rond 15uur zijn we bij in de wijk en zet de taxi ons af. We geven hem nog een extra tip en nemen afscheid. Het ziet er een beetje aftands uit hier, en veel toeristen lijken hier niet te komen ? We lopen richting een van de gebouwen waar de winkeltjes zouden moeten zitten en we worden gelijk gestalked en gevolgd door mannetjes die horloges en tassen willen verkopen. Terwijl we eigenlijk alleen op zoek zijn naar een houten kameel voor Yvonne ….

Het zijn smalle steegjes in het gebouw met allemaal kleine winkeltjes met allerlei verschillende spullen, waaronder inderdaad souvenirs en veel electronica, zoals PSP, Nintendo DS, etc. En ook juwelen. Maar we moesten overal vanuit gaan dat het nep was. We lopen dus overal voorbij en zien totaal niet waar we naar op zoek zijn. Sterker nog, uit elke winkel lijkt wel iemand op te duiken die ons mee naar binnen wil krijgen voor horloges en tassen.

We lopen dit gebouw weer uit en het volgende gebouw in, maar hier hetzelfde verhaal. Totdat we een klein winkeltje zien met veel houtwerk, maar met name kruizen en andere godsdienst artikelen. Maar ook …. Kamelen ! Gelukkig maar, het is uiteindelijk iets kleiner dan Yvonne wilde, maar toch uiteindelijk iets. We lopen nog even verder en tenslotte weer naar buiten. Ook lopen we nog een stukje de straat door, maar hier hebben we het al snel gezien; geen aanrader dus als je niet op zoek bent naar nep-horloges en tassen ;-) !

We kunnen gelukkig weer snel een taxi vinden. Die heeft alleen nooit van ons hotel gehoord. We krijgen zijn baas aan de telefoon; wij uitleggen, ja inderdaad, richting de Burj Al Arab … Hopelijk komt dat goed. Daarnaast heeft hij ook nog een rare tik, elke paar minuten stijgt hij een paar centimeter op uit zijn stoel … Gelukkig komt het uiteindelijk goed en rond 16:30 zijn we weer in het hotel. Als we nog even het lobby winkeltje in lopen, zien we hem daar ! Precies de kameel die we zochten, van hout en een mooie maat … Nou ja, daar zijn we dus vandaag half Dubai voor door gereisd, maar goed, toch ook deze maar gekocht.

We besluiten nog even wat in de lounge te drinken, en weer staan er heerlijk verse aardbeien met slagroom, en ook andere hapjes en taart. Dus we nemen nog wat lekkers en rond 17:30 gaan we weer naar de kamer. We douchen nog even en kleden ons netjes aan. Yvonne moet nog even wat spullen strijken ;-) ! En om 18:15 zijn we er klaar voor, ons afsluitend diner ter ere ook nog eens van ons 15 jaar samen zijn.

Als we rond 18:15 beneden zijn, staan er voor het eerst geen taxi’s klaar … Hm … Dan maar naar de straat lopen, maar nee, het werd geregeld. Rijd er ineens een grote luxe Lexus voor, dat is ook een taxi hoor met meter. Net als de Dubai taxi’s. Zeker weten ? Jaja ! OK, dan stappen we daar in. Dit is wel iets luxer dan normaal en we hebben zelfs tv’s in de hoofdsteunen voor ons. En het zit vrij relaxed natuurlijk.

Er zit inderdaad een meter in, maar ik zie al gelijk dat die meter veel sneller loopt dan normaal. Ach ja, prima hoor. We nemen het er maar even van; het blijft ook nog steeds goedkoop. De taxi moet ons naar Mina Al Salam brengen, 1 van de hotels van het Madinat complex. Alleen het is vrij druk onderweg, dus het duurt langer dan ik gedacht had en pas om 18:45 worden we daar afgezet. Maar dat moeten we nog wel halen.

Ik wilde eigenlijk 1 van de bootjes nemen en ons af laten zijn in het andere hotel Al Qasr, om daar dan naar het restaurant te lopen. Maar helaas, de bootjes zijn bezet en een van de mannen daar zegt dat we ook beter een buggy (is gewoon een golfkarretje) kunnen nemen, die komt dichterbij het restaurant. We besluiten dan maar gewoon lekker te lopen. Het is heerlijk weer nu en de uitzichten op de hotels zelf, en natuurlijk weer het Burj Al Arab, zijn adembenemend mooi. Dit is echt een ongelooflijk mooi complex.

Yvonne weet nog steeds niet waar we gaan eten, maar we lopen rustig langs het strand tot we net iets voor 19uur bij een pier uitkomen. Aan het eind ligt het restaurant en de pier zelf is met fakkels verlicht. Zodra je de pier oploopt komt de Burj Al Arab weer helemaal vrij in beeld, wederom een schitterend uitzicht. En achter ons dus de Al Qasr en Mina Al Salam hotels van het Madinat complex, wat een prachtig gezicht.

We melden ons aan en er is voor ons een speciale tafel gereserveerd met ‘het beste uitzicht’. En dat is niet overdreven. Aan de achterkant van het restaurant staat een hoektafel, die allebei de stoelen naar de hoek gericht heeft en zo een magnifiek uitzicht geeft op het Burj Al Arab, maar ook op het Jumeirah Beach Resort en het Mina Al Salam hotel. Dit is echt perfect ! Ik probeer wat foto’s te maken, en dat lukt wonderwel redelijk.

Het windje over zee geeft een perfecte verkoeling, want het is best nog warm. Het is een visrestaurant, dus Yvonne gaat voor de vegetarische gerechten, die erg lekker zijn. Ik neem een heerlijke zeebaars als hoofdgerecht en we hebben allebei een glaasje witte wijn erbij. Heerlijk afgeschermd met een super uitzicht, zitten we hier te genieten. Tenslotte krijgen we als toetje nog een chocolade taartje van het restaurant met Happy Anniversary erop. Helaas zitten we redelijk vol, maar een stukje lusten we allebei. Perfect zo dus.

Rond 20:45 lopen we weer rustig de pier af en blijven onderweg nog even heerlijk over de pier geleund staan kijken. Daarna lopen we weer rustig terug naar het strand. Vanaf het strand maak ik nog een foto van het restaurant, en ook dit lukt weer redelijk.

Vervolgens lopen we via de Souk weer terug naar het punt waar de taxi’s staan en rond 21:45 zijn we weer terug in het hotel. Yvonne kijkt nog even Tom en Jerry en ik werk snel de weblog bij. Om 23uur gaan we slapen, morgenochtend om 5:15 staat de wekker en om 8:00 vliegen we weer terug naar Nederland. Een heerlijk kort weekje zit er weer op en we hebben verschrikkelijk genoten.

Anoniem zei

hotervulin derdaad een geweldige ervaring rijker he......Tot straks. KUS Ik hoop dat de reis ook goed is verlopen.