zaterdag 8 november 2008

Dag 2 - Ziek ....

Vannacht 1 keer wakker om 4uur en ik voel mijn kies goed. Ik neem maar een paracetamol voor de zekerheid. Daarna om 8:30 weer wakker en ik voel me echt niet lekker. Ik slaap weer tot 10:30 en ga dan achter de laptop en werk de weblog bij. Tot 12uur ligt Yvonne nog te slapen en ik voel me steeds slechter … Niet alleen verschrikkelijke kiespijn, maar ook hoofdpijn en zelfs misselijkheid … Ik ga ook weer in bed liggen en tot 14uur lig ik een beetje te dommelen, terwijl Yvonne wat achter internet zit.

Dan besluit ik dat het handig is om wellicht wat te gaan doen, anders blijf je maar in bed liggen. We kleden ons aan en ik neem voor de zekerheid nog 2 paracetamol. We besluiten naar de Emirates Mall te gaan, waar de skibaan ook is. We namen de taxi en laten ons afzetten bij het Kempinski hotel, op advies. Rond 14:45 zijn we daar en de skibaan is echt erg mooi om te zien ;-) !

We lopen langs de Foodcourt en ik word al helemaal misselijk … Yvonne heeft erge trek, dus ik besluit me even 15min terug te trekken op het toilet (die 15min zal ik maar even niet beschrijven) en we spreken bij de skibaan weer af. Ik voel me vrij beroerd en besluit het diner vanaf in Shimmers (Madinat Jumeirah) met onze buren af te zeggen. Helaas, maar ik voel me echt slecht. We lopen nog even de mall door, die overigens erg mooi is en wat mij betreft absoluut de moeite waard. Alle Amerikaanse merken zijn er ook, je merkt eigenlijk niet het verschil met een mall in Amerika, behalve dat je toch wel wat meer mannen in witte jurken en burka’s ziet. Overigens, ook valt het mij wel op dat andere vrouwen niet echt een andere kledingcode hanteren; het is net alsof je op Miami Beach loopt ;-) !

We besluiten naar een apotheek te gaan om wat sterkere pijnstillers te halen. Ik vermoed dat ik misselijk ben door de antibiotica, maar misschien is het wel wat anders. Moet ik stoppen met de kuur en alleen pijnstillers nemen ? Yvonne merkt ook nog op dat ik nog niets gegeten heb vandaag, dat zal ook niet helpen. We besluiten naar de Carrefour te lopen en daar wat simpele koekjes te kopen, 35 eurocent …

Ik zit nog even rustig, maar ik blijf me beroerd voelen, alhoewel de kiespijn wel lijkt weg te trekken. We besluiten toch maar terug te gaan. We lopen naar de taxi-stand, maar hier is het superdruk. Maar het is absoluut erg goed geregeld. Er staan wel 10 man alles te regelen en zorgen dat je snel in de taxi zit. Je loopt ook nog langs valet parking; dus we zien de mooiste auto’s staan. Ferrari’s, Lambourgini’s, Audi R8, Mercedes 600SL in matzwart (heel apart, nog nooit gezien) en allerlei dure SUV’s. Dat maakt het wachten wat draaglijker.

De taxi zet ons rond 17:15 weer bij het hotel af en binnen 5 minuten lig ik in bed te slapen. Rond 18:45 word ik weer wakker en flink opgeknapt, moet ik zeggen. Al vindt Yvonne me ERG warm, dus waarschijnlijk toch een griepje. Ik blijf nog even dommelen, maar om 19:30 besluiten we even naar de lounge te gaan, daar worden hapjes geserveerd. En we moeten toch wat eten. Ze hebben kleine sate’s, en van allerlei andere hapjes. Erg lekker en ook ik eet dus gelukkig wat. Ik voel me gelukkig wel wat beter, maar heb nog wel spierpijn overal; ook een teken van griep.

Rond 20:15 gaan we terug naar de kamer en zitten we even lekker rustig op ons balkon, met uitzicht op de Palm en Burj Al Arab. Om 20:45 besluit ik lekker een superwarm bad te nemen en als ik er rond 21:45 uitkom, ligt Yvonne al bijna te slapen. Ik begin weer kiespijn te krijgen en besluit toch met de antibiotica kuur door te gaan. Het lijkt een griep te zijn en niet door de pillen te komen.

Om 22uur duik ik nog even achter de laptop, werk de (korte) weblog van vandaag bij en om 22:30 ga ook ik slapen. Morgenochtend zullen we dus wel vroeg wakker zijn. Hopelijk ik weer helemaal opgeknapt, want morgenavond hebben we een reservering, weer met de buren, bij de Buddha Bar, schijnt 1 van de leukste en hipste restaurants van Dubai te zijn.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

gatver wat een ellende, nooit griep...... en net NU waar je je zo op verheugd had....Nou ja ik hoop vandaag beter...jullie hebben nog 3 dagen... Als t even kan geniet je er wel van he

Anoniem zei

Hoi Robert-Jan & Yvonne,

Ook wij genieten weer mee van jullie trip. Balen dat je ziek bent :-(. Hopelijk ben je vandaag weer opgeknapt en kunnen jullie nog lekker 3 dagen genieten.

Beterschap, have fun en geniet er van !

Groetjes,
Lex, Patrice, Merel & Fleming