donderdag 6 november 2008

De dag van vertrek

Vandaag is het zover, we gaan samen 5 dagen naar Dubai om te vieren dat we 11 November 15 jaar samen zijn ! Maar we vliegen pas om 20:50 vanavond, dus we hebben nog een hele dag voor ons in Nederland. Ik was vanmorgen vroeg op kantoor, zodat ik nog wat laatste dingen kan wegwerken en rond 14uur naar huis kan. We nemen de trein naar Schiphol om 17uur.

En dat terwijl onze mannen in Engeland zitten voor hun schoolreisje … spannend, want vanwege hun suikerziekte zijn ze eigenlijk nooit alleen weg. Maar goed, ze zijn al 13 en weten redelijk goed ermee om te gaan. Dus zal vast goedkomen. Vandaag kreeg ik de hele dag door sms-jes van Matthew; het gaat dus allemaal prima. Gelukkig kunnen Denise, Joey en Chloë op ons huis en de honden passen ! En natuurlijk op de mannen, die komen vrijdagavond laat terug.

Vorige week moest ik naar de tandarts en kreeg ik een flinke behandeling, 2 gaatjes en 2 wortelkanaalbehandelingen … Alles rechtsonder. Gelukkig had ik er weinig last van, tot 2 dagen geleden. En vanmorgen werd de pijn steeds erger. Om 12:30 gingen we lunchen, en ik kon haast niet eten van de pijn ! Verschrikkelijk zeg. Dus na de lunch gelijk naar huis en naar de tandarts. Daar werd alles nog een keer schoongemaakt en kreeg pillen mee om te zorgen dat ik geen pijn heb de komende week … ik hoop het maar. Ik had in ieder geval flinke verdoving gehad, dus ik voelde op dat moment niets ;-).

Rond 14:30 was ik weer thuis, waar we onze spullen ingepakt hebben. Daarna Chloë uit school halen en nog even de hondjes uitlaten. Om 16:15 waren we er klaar voor, alles ingepakt in 1 koffer en 1 trolley. Lekker licht gepakt, want het weer in Dubai is voortreffelijk, rond de 32 graden en alleen maar zon. Mijn ouders stonden om 16:30 voor de deur en rond 16:40 waren we op weg naar station Barendrecht.

De trein zou om 17:03 vertrekken en keurig om 17:00 kwam hij aan. We namen snel afscheid en al zwaaiend en meerennend werden we uitgezwaaid door Chloë en mijn ouders. We waren prima op tijd en konden lekker relaxed zitten. Op Rotterdam Centraal moesten we overstappen, en je kon goed merken dat het spits was, wat een drukte daar zeg. Gelukkig zaten we 1e klas en hadden we genoeg ruimte. Om 18:15 kwamen we aan op Schiphol, precies volgens planning. Toch zo gek nog niet, met de trein.

Op Schiphol hebben we eerst wat snoep gekocht bij de Etos, en wat paracetamol voor mij, voor de zekerheid. Daarna door de paspoortcontrole en om 18:30 zaten we al aan tafel in het restaurant The Brasserie, achter de douane. Gelukkig was net de verdoving uitgewerkt, anders is het toch vrij lastig eten. Die heeft lang doorgewerkt, ik denk dat ik een extra zware versie heb gekregen ;-) ! We bestelden carpaccio vooraf en een tonijn voor mij, tournedos voor Yvonne. Ik koos maar iets zachts, zodat ik het eenvoudig kon eten. En dat ging gelukkig prima.

Het eten was ook erg lekker, maar het duurde allemaal wat lang. Om 19:45 waren we klaar en hadden we afgerekend, terwijl de gate al om 19:35 open ging. We liepen rustig naar de gate, onderweg nog even gekeken bij de electronica, ik wil graag een HTC Touch HD, maar wil hem ook nog even echt vasthouden. Helaas, hij is nog te nieuw, dus die hebben ze niet. Rond 20uur zijn we bij de gate en we kunnen bijna gelijk inchecken.

We zitten heerlijk business class en het is een nieuwe Boeing 777. Dus dat ziet er allemaal prachtig uit. We hebben een mooi plekje, lekker samen naast elkaar achteraan. We vertrekken prima op tijd, rond 21uur en de vlucht duurt 6 uur. Alles verloopt keurig volgens plan. We kunnen nog een volledige maaltijd nemen, maar we besluiten alleen een voorgerecht te nemen en dan proberen te gaan slapen. Ik neem nog een paracetamol, want ik voelde toch wel wat pijn opkomen tijdens het opstijgen. Ook neem ik net voor het eten een slaappil.

Na het voorgerecht, gaan we allebei slapen. Het is inmiddels 22:15 Nederlandse tijd, dus nog dik 4,5 te vliegen.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik hoop dat je geen last meer hebt van je kiezen, niets erger dan kiespijn.
Veel plezier daar in DXB, weer eens wat anders dan de VS :).

Anoniem zei

Jee wat leuk Dubai, lekker temperatuurtje ook.
Hopelijk krijg je geen pijn meer in je mond, dat zou vervelend zijn met zo'n romantisch etentje.

Veel plezier

Corry zei

Gefeliciteerd met de 15 jaar. Veel plezier in Dubai. Lekker luieren!

Anoniem zei

aaaah iedereen leeft mee he je ouders ook hoor. liefs